editorial note

TONI D'ANGELA / Critique de la séparation

 

confidential report

 

WHAT'S (NOT) CINEMA BECOMING? SCARCITY, SATURATION, DEMATERIALIZATION

 

PAUL GRANT / One Day, at The Price of a Few Changes

ESPERANZA COLLADO / Things Said Once

TONI D'ANGELA / Il potere del capitalismo e le potenze del cinema

 

histoire(s) du cinéma

BEATRICE BALSAMO / Il cinema di Leo McCarey: umorismo e lievità amorosa

OLEG GORIAINOV / Film politics: a case of Manuel de Oliveira

TONI D'ANGELA / La sintassi dei fluidi nel cinema di John Ford : fiumi, mari, acque

 

l'occhio che uccide

JEAN-MICHEL DURAFOUR / Toupies : éclats, teintes, créatures (Arrietta, Bullot, Val del Omar)

ALESSANDRO CAPPABIANCA / Tra Bergson e Raoul Ruiz. Esercizi di memoria

SERGIO BENVENUTO / Filosofia horror. A proposito di un saggio di Rocco Ronchi

 

flaming creatures

VALERIO CARANDO / Cinema marginale e forme dell'autoreferenzialità. Su due film di Pere Portabella

ENRICO CAMPORESI & BENJAMIN LÉON / A Short Trip Through the Mysterious World of Mary Helena Clark's Films. An Interview

RAQUEL SCHEFER / The impossibility of describing a place. Interview with Basma Alsharif

SOPHIA SATCHELL-BAEZA / “Using one's own hand to shape her own stories”: An Interview with Kelly Gallagher

MICHELLE LU / Lutter, créer, être libre. Fieldwork notes on contemporary experimental cinema in China

VANNA CARLUCCI / Karissa Hahn: l’origine di una rêverie

YANN BEAUVAIS / Letter to Andy Warhol

 

western fragmenta

TONI D'ANGELA / Il viaggio attraverso il cinema western

 

the new world

GREG DE CUIR JR / Motuvun Video Yugoslavia Art Italy Identity 1976

 

 

La Furia Umana ISSN 2037-0431